Pages

Selasa, 5 Julai 2011

Padang-Bukit Tinggi, Indonesia

Assalamualaikum..

Dah lama saya tidak bercerita akan yang berlaku dalam tahun ini. Alhamdulilah, pada bulan Jun yang lepas saya serta lima orang kawan-kawan yang lain telah diberi kesempatan untuk melawat dan merasai suasana budaya negara jiran kita iaitu Indonesia. Banyak kenangan dan keindahan yang tercipta di sana atas keizinan Allah s.w.t. Syukur di atas peluang yang diberikan oleh yang Maha Esa ini untuk menikmati alam ciptaanNYA yang tiada bandingan.

Selama 4 hari 3 malam kami berkampung di salah sebuah hotel di Bukit Tinggi, Indonesia. Apa yang saya kagumi mereka masih lagi mengekalkan ciri-ciri dan cara-cara tradisional dalam apa-apa aktiviti baik dari segi bertani,menjual,bekerja dll. Saya amat seronok apabila melihat permandangan yang menghijau di waktu pagi dengan kuningnya padi di atas batas-batas yang bertingkat-tingkat.Amat memukau pandangan mata yang memandang.Ingin saya kongsikan bersama keindahan-keindahan yang memukau ini...insyallah

Semasa tiba di lapangan terbang, Indonesia

Perjalanan menuju ke Bukit Tinggi dari Padang, Indonesia

Salah satu masjid di Padang

Kesan gempa bumi di salah satu bangunan di Padang

Sampai di sini sahaja untuk kali ini, lain masa saya sambung lagi...salam

Tiada ulasan: