Pages

Rabu, 27 Julai 2011

Sebelum Ramadhan..

Assalamualaikum..

Tak sampai seminggu kita bakal memasuki bulan islam yang ditunggu-tunggu iaitu Ramadhan. Ini lah bulan yang indah kerana mempunyai satu malam yang ditunggu-tunggu oleh umatNYA yang sentiasa bersujud kepada NYA, bulan untuk mencuci dosa, bulan yang penuh keberkatan dan kenikmatan. Oleh itu, sebelum bulan Syaaban melabuhkan tirainya marilah kita sama-sama bersedia akan bulan ini, Ramadhan.

Sebelumnya tiba Ramadhan ini, alhamdulilah saya dan kawan-kawan sekerja dapat membuat sedikit doa selamat di pejabat. Majlis ini bukanlah sebesar mana, hanya di hadiri oleh rakan-rakan sekerja sahaja. Juadah semua adalah hasil daripada ukhwah antara kami, masing-masing membawa masakan masing-masing untuk dinikmati bersama. Seronok juga bila sekali sekala dapat berkumpul beramai-ramai setelah penat bekerja. Majlis doa selamat ini juga diadakan untuk menyambut kelahiran salah seorang Ustad yang hari lahirnya adalah semalam (26 Julai 2011). Selamat Hari Lahir PM Ustad Mohd Nor Mamat. Semoga panjang umur dan murah rezeki.Amin...Di sini saya lampirkan foto-foto juadah yang sempat di rakamkan.

Pavlova yang di buat oleh cikyu...sangat sedap

Juadah yang dibawa oleh kawan-kawan yang baik hati

Puding roti yang saya buat :D

Birthday 'uncle'..hehehe

Tidak lupa juga dikesempatan ini saya ingin mengucapkan Selamat Hari Lahir kepada Dr. Posiah Mohd Isa(PM) yang jatuh pada hari ini. Beliau adalah bos, sahabat dan kakak yang amat-amat saya sayangi. Jasanya amat banyak pada saya serta keluarga saya. Terima kasih dr, semoga dr bahagia selalu..Ini adalah kek yang dibeli oleh kak sharifah 3hari sebelum hari lahirnya kerana beliau mengikuti kursus selama seminggu di Malaysia sebelum pulang ke WDC. Cantikkan, ini adalah kek Velvet berkacang. Sedap sangat...

Sampai di sini sahaja untuk kali ini, nanti kita bertemu lagi..semoga kita bersedia dengan bulan Ramadhan yang indah lagi berkat itu...AMIN

2 ulasan:

kamen berkata...

sedapnya semua makanan, terliur teman tengok....

ultra2125 berkata...

yang paling sedap..pavlova..nyum..nyum